stress stress

jag vet inte vad jag ska saga stressar ihjal mig, mitt liv rinner ivag utan att jag hinner leva det.. kanns trakigt men antar att det ar sa for alla :( jag saknar sverige jag vill hem, leva mitt liv som det skulle vara fran borjan innan jag akte hit. vara singel, ga pa krogen och florta med vem sjutton ajg vill utan att nagot blir sarad och sa vodare.. nu ar det ju inte sa, jag har josh. Jag gillar honom verkligen han hjallper mig med allt, just nu kollar vi pa jobvisa at mig.. jag maste ha en advokat som kan hjalpa mig att skriva pappren till mitt jobvisa, kommer att kosta 150 dollar i timmen.. vet inte om jag vill betala det men och andra sidan kanner jag att jag garna skulle vilja det.. se mitt liv i en annan vinkel och kanske gora lite galna saker som ingen i familjen gjort forut.. stanna har leva mitt liv eller komma hem och leva mitt gamla liv? den fragar rusar runt i mitt huvud sa det gor ont.. varje gang jag ser josh tanker jag pa det, varje gang jag pratar med nagon dar hemma tanker jag pa det.. varje gang jag vaknar och ser alla bilder pa mina sma halvsyskon tanker jag pa det, hur kommer det bli? Jag vill verkligen inte leva pa mona och pappa och ingen annan helle, mina foraldrar (mona och pappa) har gjort sa himla mycket for mig, hjalpt mig genom skolan och allt annat skit med mitt liv.. Nu vill jag bara gora nagot som ar bra for mig och lara mig mer se mer och njuta.. inte stressa om jag gora nu med jobb 60 timmar i veckan och konstant ont nagonstanns i kroppen for att allt inte ar som det ska.

Josses det kanns sa skont i min kropp nu nar jag just slutat skriva allt det dar uppe... minns knappt vad jag just skrev... antar att det ar bra!

idag har jag inget vattigt for mig satter upp lite bilder pa stella i mitt rum, sedan damsuga och ta det lungt, har aven lovat mig sjalv att ata pizza till lunch med Fries mums!!

Kommentarer
Postat av: Marika

Lilla hjärtat! Mycket i ditt lilla blonda huvud. ler Hoppas allt löser sig med jobbvisa så kan du väl bestämma dig efter det? Tror inte du ska fundera så mycket Johanna, det blir man tokig av. Är inte planen att stanna till september 2010? Jobba med det du gör just nu till dess? Om det är så låt det bara vara lite till dess. Njut av tiden du är ledig, njut av tiden med Josh & ta det sen lite som det kommer. Du vet ju att Mona & PeO finns där för dig vilket beslut du än tar. Du är bara 20 år Johanna & har livet framför dig. Stressa upp sig mår man inte bra av gumman då blir ju din tid i USA inte rolig utan bara bekymersam. Kramar i massor Johanna & ta dagen lite som den kommer gumman!!

Kärlek till dig!!/Tant Marika

2009-11-15 @ 20:28:35
Postat av: Mona P G

Håller med Marika, bromsa.....ta det lugnt. DU behöver inte så mkt planering, var det gamla Johanna som gör allt som dagen kommer....passa på och njut och se dig om. Inte ska du känna att du är en last för oss, självklart hjälper vi våra barn, det är ju det föräldrar är till för. När du kommer till Sverige kommer du hem, söker ngn skola...det kan du göra till våren redan, och sedan är det livet glada dagar några år till! allting ordnar sig carpe diem (fånga dagen)



massoor med kramar från oss alla...

2009-11-15 @ 21:43:01
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: Pappa

En stor kram!!! :)

2009-11-15 @ 22:30:33
Postat av: Emelie

det gör mig ont att läsa om att du mår DÅLIGT. jösses, det var inte det ditt val handlade om, du var ju jättepeppad på att testa usa!

du ska ha ett par saker klart för dig.

1. även om vi alla här hemma saknar dig så vi nästan går i bitar, så unnar vi dig det här tusen gånger om. vi är bara egoistiska! du är i en fas i livet då dina beslut ska bygga på vad du själv känner och vill.

2. jag vet inte, men det känns som om du inte trivs just nu? du vet väl att det är upp och nergångar för precis allt vi gör här i livet, själv skiter sig nästan allt för mig just nu känns det som. men det gäller att tänka på hur bra det KAN bli, inte hur dumt det är just nu! jösses, det här peptalket skulle jag behöva dra för mig själv haha.

3. du ska absolut inte vara rädd för att börja plugga på högskola. som jag sagt till dig förr så är alla högskolor olika och egentligen är det inte så stor skillnad mot gymnasiet. ibland hade vi massor att göra, som du kanske minns, och ibland kunde man lata sig. samma sak på högskola, bara att just min första kurs var lite tuffare :) även om det är jobbigt så är det bra för karaktären, man får en spark i baken! högskolelivet är kanonfint johanna, det lovar jag dig. man träffar massor med nya, sköna människor, får prova på något alldeles nytt och ja, får helt enkelt en nystart i livet!

4. jag saknar dig, har jag sagt det?

2009-11-16 @ 09:57:36
URL: http://knackamackadam.blogspot.com/
Postat av: Farmor

Hej Johanna!

Äntligen ett livstecken från dej! Jag vill ju höra av dej ofta. Jag håller med dom som redan skrivit till dej. Du ska inte förhasta dej , utan ta det lugnt. Skulle vara roligt höra lite om din familj, som antagligen är jätteglada åt dej. Hur gamla är barnen t. ex.? Bor ni ute på landet eller...... Men du kanske inte får berätta för mycket.

Menar du att komma hem till jul? Fick inget svar när jag frågade.

Hur som helst är det ju en spännande tid nu när du har så mycket att välja på. Men jag kan ju säga som en som sa för länge sen i vårt kmpisgäng : Huvudsaken att man får ha hälsan.

Här är allt bra och jag jobbar för scoutbasaren.

KRAM från farmor

2009-11-16 @ 11:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0