22 januari / nyuppdaterad - uppdaterat sent, Yes!

igar kom min Lcc over och vi pratade och nu ar jag ute i matchningsproc. igen sa fran och med atta nu pa morgonen kan alla famlijer som vill ha mig ring te mig. jag maste ha en ny famlij inom 2 veckor sen far man alltid nagra extra dagar da boston jobbar extra hart om man inte fatt nagon familj pa 2 veckor.. Men som min Lcc sa, eftersom du ar oppen for allt sa ska du nog ha en  familj valdigt snart.. 
Sjalv ar jag jatte nyfiken och jatte nervos, tank om jag inte far en familj, da maste jag aka hem.. tank om nasta familj inte gillar mig, eller att man far en familj som over arbetar en... men med massa konstiga tankar igar kvall ringde jag Nelly och fragade om donken blir bra.. Jepp sa vi akte och at lite, sen hem till mig igen och jag borjade ransa ut lador och sa, hjalp vad mycket skit det blir over allt pa 4 manader..!  Nar jag stadat sa langt jag orkade blev det scrapbooking :) wiie det ar alltid jatte kul att gora det med Nelly haha

Nu blir det frukost och jag lovar att halla er uppdaterade nar det hander nagot nytt!  bye




Hej igen nu (for 30 minuter sen) har jag pratat med min programledare, hon lade upp mig sa hela usa kan se min profil (eller iallafall alla som soker au pair) sa drojde det ca 10 minuter da ringde hon igen och sa att hon hade en tankbar familj at mig. Bor en timma ifran Boston har 4 barn 2 katter. jag ska for mestandels bara ta hand om tvillingpojkar 1,3 ar medans 2 andra barnen ar i skolan sen blir det lite laxlasning och sa men mest ar sma barnen... jag behover inget korkort eller iallafall inget for staten s jag kan kopa pa mitt internationella och det ar 12 au pairer i den au pair gruppen som jag komemr hamna i OM jag och famijen tycker att det later bra och sa... NU vantar jag bara samtal fran sjalva familjen.




Nu har jag pratat med en familj som bor Scarborough, ME. Pratade med mamman och hon lat som en glad och trevlig typ med massa humor.. (nu kan jag borja fundera pa muffinshistorian haha)  Mamma ar fotograf och pappa jobbar som det med ibland om jag fattade det ratt.. tvillingpojkarna ar 1,3 ar och gillar att sparka boll medens den andra killen som ar 7 gillar att kolla pa tv (men mamman sa att jag skulle  pussha honom till nagot annat) tjejen som ar 5 ar gillar allt med art and crafts och sager alltid gulliga saker.. Later inte det bra? 
Nu sitter jag och vantar pa att den ev. nya hostdad ska ringa till mig och saga hej och babla lite :) ska bli kul!
For i denna famlijen nar jag kom hit hade jag inte anns pratar med min nyvarande hostdad..

Deras forra au pair har valt att aka hem for att hon saknar sin pojkvan.



Culturalcare var iallafall snabba med att fixa famlij och sa, redan efter ca tre timmar hade jag en ny familj som jag skulle prata med och sa pratade jag med vardmamman i den famlijen sen var det iprincip klart :D
Nu ar allt klart eller iallafall det latta biten med att saga Ja till varandra.. Nu ska jag bara fa min biljett dit.. 

sa den sista januari tar jag flyget till portland  YEAY : D    Kommer bli spannande !! 
    

    Bye Hannah

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du skall se att allt ordnar sig till bästa. Håller tummarna jättehårt.

Kramar i massor

2009-01-22 @ 13:19:00
Postat av: Farmor

Hej! Lycka till! Kram!

farmor

2009-01-22 @ 14:36:39
Postat av: Anonym

hihi då kanske du äntligen får jobba lite...



jamen klart vi hoppas det blir bra... kolla bara att du får skypa... haha

kram, vi hörs...

2009-01-22 @ 17:33:12
Postat av: Rosanna

Hej!

Vad tråkigt att du måste lämna familjen du bor hos nu :(

Men det löser sig nog ska du se :) Hoppas det funkar med den här nya familjen!

Keep us updated ;)

Kram, Rosanna

2009-01-22 @ 21:26:05
Postat av: Anonym

Åh lilla gumman!! Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för dig! Håller alla mina tummar & det blir nog bra ska du se även om det känns konstigt & snopet! Kramar i massor fån tant Marika

2009-01-22 @ 22:17:37
Postat av: Frida

Men oj, det var snabba bullar :O tråkigt att det blir "så" långt ifrån :S Du måste ju iaf komma och se Noah innan du åker tycker jag, om det finns tid för dig till det vill säga.. Kommer gärna och äter avskedstårta.. Ska ringa dig nu ;P

2009-01-23 @ 02:47:39
URL: http://nannafrida.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tänk att man vet aldrig vad livet har i beredskap för en! Jag tycker att du verkar bra förbered på mycket, tacka de dina därhamma att du fått med dig de egenskaperna för det är bra verktyg att ha! En del skulle nog bara ge upp och åka hem för att "slicka såren" men inte du, på´t igen bara. Allting ordnar sig, en del blir jättebra annat blir bara bra, en del blir skit men man lär sig av allt!

ha det bäst och du vet att vi är många som tänker på dig

kram

Kerstin

2009-01-23 @ 10:55:28
URL: http://jumjumokanel.bloggagratis.se
Postat av: Mona P G

här sitter man inlåst i Växjö och får bara korta små sms om vad som händer, men som tur är verkar allt löst sig till det bättre!!! Håller tummarna att allt blir bra, och ännu en del av USA som ska utforskas av Johanna....häftigt!!! Många kramar och pussar vi får höras i helgen, du har väl en del pengar till goda att ringa för! Ha det bra, nu ska jag på föreläsning igen...

2009-01-23 @ 13:23:12
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: Siw

Jag hoppas verkligen att du får det bästa

2009-01-24 @ 10:51:25
Postat av: emelie

det låter ju hur som helst som om du är nöjd med hela grejen. men nu sätter vi här hemma hos familjen engel-johansson igång med att oroa oss igen om ifall du kommer trivas, om de kommer vara snälla mot dig osv. :P

uppdatera massor!

2009-01-24 @ 15:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0