1 januari

Hej alla och gott nytt ar, hoppas alla far ett jatte bra ar!!

Vad hande igar?
Jo igar nar jag vaknade jobbade jag anda till ett, efter att jag jobbat gick jag ner i gymmet och korde ett helt nytt traningspass som jag byggt upp utifran bla tv och en traningsbok. kanner mig bade nyttig och duktig. Nar det var klart tillbringade nar narmare tva timmar inne i badrummet for att bada och gora mig iordning infor kvallens roligheter.
Nelly ringde och undrade om jag skulle med och handla innan, jepp och sa blev det kopte 4 pizzor massa dricka och pringels.. mums :p sen akte vi hem till mig igen och jag snabbt som sjutton pa med klanningen och packade ner ett par byxor i vaskan (som jag inte behovde anvanda). Vi satte oss i bilen for att aka over till Diana och hanta henne, sen akte vi anda hem till en annan diana som bor i narheten av tysononscorner. Hela bilfarden pratade pappa med mig genom skype till min mobil, haha och dar forsvann alla mina pengar  ;)  men det gor inget for nar vi kom fram till Diana sa borjade vi prata om skype sa jag loggade in och pappa var fortfarande dar :) sa det blev mer prat medens dom andra fixade maten haha sen var det dax att ata mums!!!

Diana och Diana ar bada 27 ar och jobbar i usa sen ett par ar tillbaka..
Nelly ar aupair och Josef jobbar i usa tror jag.

Har ar det en liten del av maten.

 Nelly och Jag.

Diana och Diana.

Josef.


Sen efter all god mat och massa spel eller det var bara ett spel "taboo" eller nagot liknande hette det, jatte kul faktiskt, man skulle forklara ett ord utan att anvanda olika ord.. vissa var jatte svara medens andra mycket lattare..men mitt lag forlorade vi korde tyskar mot alla andra lander haha.  Sa var det dax att kolla pa tv for i New york har dom bollslapet eller nagot minns inte vad det heter men iaf vi kollade pa det och sen var det dax att aka hemmat igen. Sa Nelly och jag satte oss i bilen, hon korde skont for mig. hehe

Sa har sag jag ut nar jag kom hem :)
(Forresten pa bilden ahr jag min nya flicejacka som Bing kopte mig for 110 dollar!!)


Sa, nu ar det att nytt ar och nya mojligheter!!
Ska val skriva nagra nyarsloften ok...
men jag har nog inte nagra jatte bra bara det gamla vanliga..typ..
trana regeldundet, ata bra, godis bara pa lordagara.. sadana trakiga...




Nu sitter jag har igen pa min andra rast, rasterna var inte planerade alls idag utan den planerade 10 timmars dagen blev bra anda! forst fick jag rast forut for att Debra tog J till en Bio medens Micheal tog M till nagon gammal tagbana om jag minns ratt... som sagt sitter jag har igen, denna gangen tog Michael med bada pojkarna till farmor och farfar men jag behovde inte hanga med och Debra passade pa att ga ut och ata lite mat med en kompis till henne. Skont for mig att ha huset lite for mig sjalv ibland :)
Pa forsta rasten pratade jag med mamma pa msn, blev ledsen men kannde mig fortfarande bra eftersom jag gjorde det anda ratta i de laget, jag var helt enkelt tvungen att ta tag i saken med egna hander och nu har jag forstort hennes liv, men som sagt anda ratta ar gjort och jag kan inte gora sa ymycket at det. Gjort ar gjort och vissa far ett battre liv nu hoppas jag. Nog om det, nu ska jag ta mig lite glass och kolla pa tv :)

Kommentarer
Postat av: Marika

Nu du läser jag!!

Nu ska jag bada min silverfisk!!

Ni ser ut att ha haft det trevligt! Är dom andra oxå aupairer?

Kramen

2009-01-01 @ 14:36:29
Postat av: Farmor

God fortsättning på det nya året! Jag undrade just om ni inte firar nyår , för det gör man väl över hela världen. Men då fick du ledigt , förstår jag. Sen undrar jag över bilen. Får du ha en bil till förfogande så fort du är ledig? Eller har de andra au pairerna bilar?

Så bra att det finns kompisar också!

Hej då och kram från farmor.

2009-01-01 @ 16:05:01
Postat av: Mormor

Hej igen och God fortsättning på det nya året.

Ni ser ut att ha det bra med mycket mat och trevliga vänner. Kul att du lär känna så mycket folk.

Här är det kallt brrrr. Långkalsong på. Var med Mona, PeO och Elsa och sköt nyårsfyrverkerier i går kväll. Jättefina. Morfar kollade på ishockey så klart.

Allt bra här annars. Kram tills vi hörs igen.

2009-01-01 @ 21:15:53
Postat av: Kristin

Gud så spännande det låter att vara au pair! Denna blogg ska jag sannerligen börja följa ;)

2009-01-02 @ 14:40:07
URL: http://liddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0