26/8

Oj oj oj, det var ett tag sen somjag skrev här :/ lessen för det men nu kommer en uppdatering så att ni får höra vad som hänt under tiden jag inte skrivit !

Just nu sitter jag och fyller i mitt papper om internationellt körkort, det ska skickas in idag!

Den 21/8 åkte jag till sthlm för att sova hos min mammas vännina eftersom jag hade fått möte på ambassanden dagen efter (22/8) det var lite nervöst eftersom jag gick vilse i sthlm det första jag gjorde när jag skulle ta mig hem till hennes vännina HAHA men det ordnade sig, hon kom och hämtade mig på centralststionen och jag fick en visning på hur jag skulle ta mig till ambassaden dagen efter. När jag väl vaknade den 22 så var jag ganska nervös för jag skulle åka tåg och sen gå igenon hela centralen för att komma upp till min buss som gick några mnuter senare.. det gick bra och jag hittade vart jag skulle gå av. Det var tre andra au pairer som gick av på samma ställe! Jag fick stå i kö och när det var min tur fick jag plocka ur alla mina elektroniska saker ur väskorna. Sen skulle jag bara lämna alla papper till en tant bakom luckan, hon kollade dom och bad mig sitta ner och vänta på att mitt namn skulle ropas upp i högtalarna.
Johanna grenholm lucka F tack! haha jag gick dit och fick svara på några frågor och famlijen och om jag varit i usa tidigare.. sen när jag var klar där fick jag gå till EF kontoret dom sa att det var tio min gångväg men det var ganska myckte längre!! Jag träffade Frida och hennes mamma som jag gick dit med, skönt att inte virra bort sig där helt själv! på kontoret fick vi vara på ett möte med andra au pairer och vi disskuterade massa saker. Det vad kul! Sen åkte jag hem. Frida som jag träffade hon ska åka den 22/8 och vara i Washington Dc så henne kommer jag förhoppningsvis se mer av!

Jag har även betalat in försäkringen och avbokningskyddet. så mitt konto tömdes lite :P men det är skönt att ha allt gjort, eller ja har ju inte skickat pappret om internationellt körtkort än, men ska göra det när jag är klar här och då är allt klart utom själva resan :D
Så nu går jag ner och fixar det och gör lite frukost till mig. Är hemma själv inte så jätte kul men alla andra jobbar eller går i skolan haha!
Jag jobbar min sista dag i morgon och på torsdag blir det hälsoundersökning kom ja på nu, så det var det kvar ok :P men sen tror jag att allt är klart för avresa :)

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej på sig skruttan!!! Blir nervös när jag tänker på att du åker snart!! Du vet att du måste handla MASSOR av pudelgrejer till mig när du är "OVER THERE" ? Kramar Marika

2008-08-28 @ 10:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0