28 maj och tiden bara flyger fram

Ja som jag skrev tiden flyger fram, pojkarna vaxer sa det knackar och allt gar sa himla fort.. lillebror fyller 18.. oj 18 det ar ett stort nummer och jag ar inte anns hemma :(   pengar flyger ok ivag.. doc kommer pengarna tillbaka snart.. jobba jobba.. det ar vad allt gar ut pa, hela livet jobbar man for att hela tiden bli battre och battre, det kanns som ibland att jag vet inte varfor man lever? for att jobba, for att hela tiden bli battre och fa mera pengar, ar det det livet gar ut pa ?  Isanna fall ar jag pa ratt vag :D haha jag jobba och sliter fast jag sliter inte for mycket men far pengar och skaffar nya kontakter.. Livet leker for vissa, nu fattas bara att Mona och pappa kommer over och halsar pa i min underbara familj pa andra sidan.!

Som ni kanske inte vet har jag bytt schema, fran och med i mandags jobbar jag        9-6 istallet for 8-5  mycket skont att kunna sova in morogonen nar man har svart att somna pa kvallen, jag hinner med sa mycket mer med detta schema det ar som mina vard foraldrar sager, du skammer bort oss Hannah, haha.   Jag forsoker bara hjalpa till sa mycket jag kan och vissa dagar ar battre an andra.. som idag ska jag nog hinna med mycket om jag inte fastnar har men jag ska bara uppdatera en gang och inget annat.  Kanndes som det var ett tag sen jag var soc. (om man nu kan kalla detta social) med sverige, och valdigt mycket har hant sa nu ska ni fa hora!

Idag var jag och twinsen pa childrens museun inne i portland dom gillar det stallet mycket bra :)   dom har tillochmed kompisar dar eller ja folk som kommer dar varje gang vi ar dar kan amn val kalla kompisar?   fick reda pa att lilla sophi ska fa ett syskon i juletider :) som jag trodde haha..  Idag pa museumet traffade jag en tjej som jag inte sett pa lange hon var dar forsta gangen jag var dar med Nadra (da hon visade mig runt) och denna tjejen berattade for mig att pojkarna har utveckats nagot enormt sen hon traffade dom sist.  Det var en annan tjej dar som berattade for mig att jag har valdigt underbara barn, da berattade jag for henne att dom inte var mina haha hon blev sa shockad haha sen sa hon att dom har skona personligheter och ar valdigt sociala.  Jag bara tackar och tar emot!

Pojkarna har gatt in i 18 manaden nu,   och Cameron pratar och pratar, inte hela meningar men ord och man kan forsta honom, han sager blandannat  Ballong, Boll, Car, Pappa, mamma, milk, more, baby och mycket mera.. Kai daremot ar lite segare med pratandet, eller han pratar han ok mfast inte alls mycket mycket och lika tydligt men man fattar vad han vill ha eller vad han menar. det kanns skont nu behover jag inte gissa langre haha!

Maya och Tyler  flyter pa som vanligt med  skolan, tyler ar nyfiken pa allt och lite till sa vi har borjat med att rakna pa svenska och enska ord han har latt for sprak doc har jag ionte sa mycket tid som jag onskar att jag hade med honom. Maya ar en liten prinsessa hon klar ut sig nastan varje dag och hon ar pa mig och fragar som scrapbooking hela tiden haha hon ar sot hon, vi gor mycket scrapbooking nu for tiden, efter att jag slutat jobba om jag ar hemma brukar vi ga upp pa vinden (dar jag har mitt scrapbooking stalle) och gora lite kort och prova stamplar, olika oljetter, saxar och massa olika klistermarken och sadana saker.. Ibland ar hon mindre kreaktiv och bland kommer hon darifran med varsta jobbet :) jag ar stolt over henne!

MIg da, vad ar det med mig?  Jo jag flyter runt, efter jobbet brukar jag oftast hanga med anna och/eller larissa och gora lite hyss, haha nej men sa farligt ar det inte, men snart aker dom hem och det kommer bli jobbigt :(   men jag kommer overleva och hitta nya kompisar och fara runt med dom haha...      Glassbilsgubben.. ja vad ar det med honom da ?   Han ar laskig... fast sot och valdigt scharmig,  men jag vet inte han jobbar hela tiden och jag jobbar ganska mycket jag med och ska snart borja jobba mera... sa vi far se hur det blir med den saken..   
Juste jobba mera var det ja, jag ska en lordag snart minns inget datum men anda jag ska aka till fiddelhead och vara volantar arbetare och hjalpa till med dog spa for en dag, hundar kommer in och vi klipper naglar och badar dom kommer bli ruskigt kul!    En del av Rob och Nadras vanner letar efter en barnvakt som kan ha barnen pa kvallen om dom villl ga ut och roa sig sa jag kommer far in lite extra pengar dar ok :)  

Jag bara alskar mitt liv har i usa men kan inte sluta tanka pa den dagen jag kliver av planen hemma i sthlm igen, kommer vara en super spannande kannsla precis som det var nar jag for nastan 9 manader sedan klev av planet har i usa.. ska bli skont pa ett satt....


Men men nu blev det ruskigt mycket for er att lasa, hoppas ni ar nojda...  joste ja mitt minneskort ar borta hahah josses ingen ordning pa mig inte... blir te att kopa ett nytt... alla bilder fran niagarafallen och sa ar borta :(  shiit on that!   iallafall nu ska jag tvatta golven har innan jag ska aka ivag till M och T skola och hamta dom for nagra timmar pa bibblan, underbara barn!


puss och kram fran eran tjej har borta!



Nu hemma igen efter bibblan, josses hur klantig ar inte jag da? glommer twinsens skor hemma sa jag var tvungen att bara dom runt i hela bibblan... glommde aven maya o tylers dricka till melliset jag packade... suck ingen bra au pair idag inte Haha... nu ska det goras mat har hemma M och T bestallde sallad sa det ar bara att satta igang och jag maste gora mat at tvillingarna eftersom jag tror inte att dom bli matta pa sallad som dom andra gor...

Bye so long uppdaterar mer i morgon!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, det var kul att äntligen höra av dig det var ett tag sedan. Bra att du berättar lite mer om din vardag, kan nästan se dig hålla på. Förstår att du tycker det skall bli kul med hundarna, det är väl något som du saknar kan jag tänka mig. Saknar fortfarande lite mer bilder från där du bor m m, snälla försök att fixa det skulle vara jättekul.

Ha det så bra och många kramar från mig och morfar.

2009-05-28 @ 21:01:31
Postat av: Mona P G

Nu snackar vi uppdatering!! Sånt gillar vi...ha det bra och många pussar och kramar från oss oxå!

2009-05-28 @ 21:46:34
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: Farmor

Hej!

Tusen tack för den långa bloggen! Fortsätt så.

Jag tror du har kul och det är ju det jag önskar dej!Jag har fått/köpt nya glasögon i dag. Min syn hade avtagit mycket sen sist jag provade. Det var ju mindre roligt , men det får väl gå.

I dag har det regnat många skurar och i natt är det nästan frost. Vet inte vart våren tar vägen.

Kram från farmor.

2009-05-28 @ 23:53:17
Postat av: Frida

Oj här hade det hänt saker, intressant! Hur gamla var det dom äldre barnen var?

Hur som helst, jag är fortfarande inte riktigt 100 än om jag ska förlänga eller inte, känslorna går verkligen fram och tillbaka. Jag vet, jag har chansen men samtidigt har jag ju haft chansen nu och tagit den och varit här i ett år.. Och så måste jag ju plugga klart innan man kan börja söka, tydligen.. Allt är bra med bebisen, han växer så det knakar och han skriker rätt mycket ibland ;P Och ja, deras nya au pair är från Sverige med, tror hon kommer komma veckan innan jag åker :) Hoppas allt är bra där borta, men det verkar det ju vara!

2009-05-29 @ 03:16:53
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0