14 januari

Ni far ursakta forra inlaggets avbrott men lilla M kom hem och jag hade bara rast tills han kom hem, men nu ar jag har igen.

Jag ska forklara nu att Leigh har en egen "skotare" inte sin mamma, utan en annan person som kommer fran New York. Hon kommer vara har i en manad och enbart ta hand om lilltjejen. Sa hon matar henne byter bloja och klader, sitter och kollar pa tv ater mat sjalv, Ja det ar val vad jag kan saga att hon gora an sa lange.. Debra brukar amma henne nagra ganger per dag, annars ar Leigh bara med den har barnskotaren eller vad man nu kallar henne.

Idag ar det aupair mote, ska bli skont att traffa andra aupairer och inte bara dom man ungas med pa dagarna nar man har playdates eller ar ute och ater med pa kvallarna efter jobbet.   Juste, eftersom Romy jobbar sent idag sa kan jag inte aka med henne sa jag ringde min Lcc ledare och bad henne hamta mig, fick till svart sjalvklart gor jag det :) kanns bra att ha en ledare man kan gora sa med.. har ju hort att hande ledare inte ar sa bra.. Iallafall sa hamtar Melissa mig och sen aker vi over till Petras hus :D WIIIE ska bli kul att traffa henne!! plockar upp Petra sen bar det av till resturangen i Falls churts (stavning ?)  for att kaka mat och gora ett kryss pa ett spec. papper... haha

Igar fick jag ett ryck, kopte nya skor/stovlar :) sota ar dom, svarta med klack dock ingen hog klack uten en lag. Jatte fint :)
och kopte aven ett par gosestrumpor, mys mys pa dom synd att dom ar knallgrona med rosa hjartan eller natt :) men skona ar dom!


Kommentarer
Postat av: andréa

sv; ja visst är den för underbar :) haft en bra dag då?

2009-01-14 @ 17:18:48
URL: http://andreajansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan hejsan!

Det låter på dina inlägg som du har rätt trevligt fortfarande där borta. :) Men varför har mamman den där barnskötaren? Jobbar hon? Eller bara orkar hon inte ta hand om sin dotter?

Resan till Australien tog ca 26 timmar från Köpenhamn med mellanlandning i London och Hong Kong (båda stoppen var på 2 timmar). Jag led av en del jetlag de tre första dagarna, min mage var helt i uppror - jag kunde inte äta någonting utan att må illa av det. Jättejobbigt. Hade du några sådana besvär när du kom till USA?

2009-01-14 @ 23:19:20
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker att det är lite märkligt egentligen, är inte meningen med bebisar att man ska ta hand om dom? :P fast vad vet jag, de är säkert riktiga jävlar när det komemr till kritan så att folk egentligen bara vill slippa dom ^^



Idag har jag och fia planerat lite för din paket :D dock kommer den inte fram i tid ;P

2009-01-15 @ 18:55:17
URL: http://afairytaleonsale.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0