14/9 Rumy

Hej igen, det ar ganska skont att ha tillgang till dator varje dag. Jag har inte varit ivag och kopt min egen an..

Idag borjade jag med en rostadbrodskiva till frukost och ett glas med mjolk, eftersom vi at pa resturang igar var jag inte hungrig for fem ore, visste inte om ja fick lamna nagot pa fatet sa det kanndes battre att ata upp allt.. men det gick jatte segt i slutet for  det var stor stora portioner.. haha

Idag komm Romy over och halsade pa mig, hon ar en snall tjej fran tyskland 18 ar. vi gick ut och gick kollade in olika playgrounds, hon har bara varit har i tre veckor sa hon ar ny hon med. Hon har fyra barn  mellan 2 och 12 ar, och min familj ar bjudna pa mat hemma hos dom i kvall 5,30. Det blir mexican food =) 
Pa varan lilla promenad runt i stan har jag, gissa vad?  Jo blivit lite brun, nice verre. men det ar mellan 30 och 40 grader har, valdigt varmt... nar man gar ut och det som en bastu slar emot en.. men jag gillar det.. det ar ju inte som hemma bara regn HAHA

nu ar klockan tio i tre och klockan 4 ska jag ohc michael aka till ishallen och aka skridskor! Det kommer bli jatte kul !!

Jag har just atit middag det blev aggsallad  bara agg, nagot som likar purjulok men inte var det, och majonas blandat och gronsallad uppepa  aggsalladen, detta lade man sen i mellan tva rostade skivor brod. mycket gott, dessutom ater man chips till maten helknasigt men ok haha potatischips till allt... kommer nog att forstora den smaken.

Ar det nagon som vet vad mjute elelr nagot ar for naget? om ni gor skriv till mig for ja har ingen anning.. nagot tyskt..

sa dagen sag ut som sa: sova hur lange jag ville, frukost, leka i lekrummet, Romy kom over, ute och gick, sen blir det ishallen, och efterdet blir det mat hemma hos Romy, efter det tar ja och romy kanske oss ner till stan och hanldar.. det basta med att vara har ar att alla affarer har oppet oftast dygnet runt och aven pa lordag och sondag! =D
 

Bye bye every one!
Nu ska jag nog hitta pa nagot for ja har typ rast.. Romy sa till mig att det finns antagligen tva andra svenska har.  wiiie!

Kommentarer
Postat av: Mona P G

haha du blir bortskämd!!! Ta med dig några goda recept hem sedan, kan vara kul att prova lite nytt, dock inte potatischipsen, haha dom kan vi nog klara oss utan!! Hoppas skridskorna gick bra och att du inte slog rumpan för hårt. Kul att du fått en tysk vänn!! Glöm inte kolla hundbutiker haha puzz vännen

2008-09-14 @ 21:27:41
URL: http://wwww.dreamsinred.se
Postat av: Pernilla

förstår att det är skönt med lite värme, vi var ute och cyklade på em, jag frös om händerna (borde haft vantar.Vi har varit på moliden och tittat på Simons gympauppvisning, det började bra, men sen satt Simon och två till mitt på golvet och tittade på de andra.

Ditt hus verkar bra, lyx med eget badrum, det är du inte bortskämd med. Ha det bra!

2008-09-14 @ 21:28:29
Postat av: Marika

Säger som Mona!!! Titta nu efter alla PUDELSAKER du kan hitta!!

Kramar Marika

2008-09-15 @ 08:29:20
Postat av: emelie

amerikanare alltså.. fet mat hela tiden. men en sak borde du ju göra; äta munkar! och säga hur goda de var sen ^^

maila anja och fråga om det tyska ordet :P

du har inte svarat på miiiina frågor ;)

jag saknar dig!

2008-09-15 @ 10:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0