25/10 skolan

idag borjade jag skolan igen, huuua!
Dagen sag ut sa har; Gick upp kl 8 duscha, sminka, kla pa mig, ata och sen satt ja mig i bilen med Debra hon korde mig till Lado min nya skola, jag laser Engelska level 6a. Jag kom till klassrummet var nastan alla dar redan, vi ar 14 st i klassen nastan alla fran thailand.. och det ar bara 4-5 som ar au pairer men dom ar typ 26, ajja sa jag var yngst helt plotsligt kannde mig som ett barn igen. men lararen kom och vi fick vara bocker sen var det bara pang pa, vi skulle forst lasa tre forsta sidorna sen trana in en dialog med tva andra personer i klassrumet (som man INTE satt brevid) sa nytt folk rumt mig igen, trana trana, men kul var det faktiskt. det ar nog forsta gangen ja tycker en engelska lektion ar kul!! efter det laste alla upp dialogen infor hela klassen (aven jag :P ) nar det var klart fick vi en lekovning vi skulle fraga minst 7 personer som vi inte pratat med i klassrummet vad dom heter och vart dom kommer ifran och vad dom tycker ar sa bra med usa. sa nu kanner hela klassen till att jag ar fran Sverige alla kollade pa mig o sen var det nagon som sa, nagot i stil med isbjornarna som gar pa vara gator... hur sjukt ar inte det? sa jag borjade skratta!! sen fick jag beratta att det inte alls var sa och lararen kunde intyga det for denna lilla efterblivna person :) Sen innan vi slutade fick vi hemlaxa kul kul, det gar ut pa att jag ska valja ett artal forr i tiden tillexempel "for 54 ar sen" och sen beratta infor alla andra att "om du hade kommit till mitt land for 54 ar sen hade du sett det har... " 

sa om nagon kommer pa nagot kul artal sa kommentera och hjalp mig! har tills pa fredag pa mig.

Mina skolbocker


Sen pa kvallen nar skolan var slut och allt var lungt igen, sa akte jag debra och sma killarna till leksaksaffaren, har ar det 40% rea pa hela affaren :D + att debra far 15% extra rea for att hon har nagot med spec. barn att gora.. eller angot liknande. sa det ska handlas leksaker snart :D haha ska bli ett barn :P ar det nagot du vill ha sag te!

Pa kvallen var det fest har hemma for vuxet folk, Michael hade bjudit in nagra vanner och det var god mat och musik, mysigt pa naogt satt skulle igentligen tagit kort pa dukningen men hann inte :( det var jatte fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0