7 januari / nyuppdaterad! / NYTT

En ny dag, aven denna upp tidigt i onodan M ska inte till skolan idag heller han bara hostar o hostar.. bra for mig for detta betyder extrajobba och extrapengar for lilla Hannah :)

igar forresten, Nelly hamtade mig nar jag slutat och vi gick och at pa subway gott, sen kollade vi efter en sak inne pa radioshak (stavning?)  men det fann inte det vi sokte, ikvall blir det nog vara hemmakvall, med min nya box jag kopte igar House :D wiiie naste vecka ska jag kopa sesong tva och veckan efter sesong tre :D wiiie pa mig igen hehe
sen nar vi gatt runt pa ballston ett tag insag vi att kl var snart tio, sa vi akte hem och satte oss i mitt rum istallet och gjode lite scrapbooking saker :) mycket kul :D och hon ar ganska ok att vara med hon lar mig att vika orgami pa massa roliga satt :)

Nu sitter jag har igen, urs vill verkligen kopa min egen datorn snart sa jag kan ligga nere pa min sang och kolla tv och sitta vid datorn samtidigt det vore nice :)   Ska snart borja jobba, eller det blir val till att ata forst.. ska bara fraga Mona om hon kan hjalpa mig.. har en spricka i tan, i skinnet sa klart och det gor jatte ont, vad ska jag gora? hjapl!


Hejsan igen. Antar att hela sverige sover nu :( men har sitter jag i usa och lyssnar pa onthecorner, alskar verkligen det ar sa super och Ja emelie du ar   <3  -  valkommen   att gora det :D  
Varfor jag sitter har kl halv sju en vardag nar jag jobbar, betyder att jag fatt rast igen, pappa kom hem och mamman ar ute och fixar sina naglar sa pappan lekar med barnen i kallaren. innan han kom hem at jag och barnen mat, M ville ha kottfarssas och gronbonor medens J vile ha vafflor... sa det var bara att satta igen micron haha for allt var redan klart snalla Debra hade redan fixat all mat :) sjalv tog jag lite kykling och ris med broccoli som sjalvklart redan var fixat det med, rena lyxen datta... kommer troligen inte ihag hur man startar en spis nar jag kommer hem :)
J hallde ut all sin dryck nar vi satt och at, jag kollade pa han och fragade vad det var bra for.. haha fick till svar att han inte hade nagot annat att gora HAHAHA han ar sa rolig ibland... vi torkade upp det och fixade ny dricka..
Sen efter maten tog vi fram allt tills i morgon dvs klader, tandborstar och kramer och sa... sen gick vi upp och idag fick barnen aran att valja vilka bocker dem ville hora till kvallssaga haha tror det blev 8 st var.. josses men vad gor man inte for dom sma sota? snart ska jag ga ner i kallaren och hamta upp J for det ar dax for badet..


Men som ni ser dagen har varit underbar :) mycket skratt och roligheter i artroom som jag nu kom pa att jag inte berattat om an.. iallafall vi var i artroom medens mormor var har... vi bestammde oss for att mala med farger inte vatter farg utan lite mer fastare farg.. (minns inget namn)  men M gjorde iallafall ett tag, J gjodde en "the wiggles" scen mycket fina blev dom dessutom! kan kanske fixa lite bilder pa det senare..

nu blir det bad for lillkillen, bye bye

Kommentarer
Postat av: hilda

Underbart att vara Au pair! Jag är verklingen en resperson, så efter skolan ska jag bara resa, resa och resa. plugga kan jag glra när jag kommer hem.

2009-01-07 @ 18:40:51
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: Mona P G

smör med ngn fet kräm! Puss

2009-01-07 @ 21:28:38
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: Jennie

uusch va jobbigt emd hosta :/



svar; haha ja de va jättegulligt :) Jag har en tysk mellan spets! Han finns på bild i bloggen om du scrollar lite.

2009-01-07 @ 22:17:52
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åh va trevligt. jag gick på intensiv kurs i Karlsborg för körkortet faktiskt för 2 år sedan.



Trivs du som au pair då?



Kramar Louise

2009-01-07 @ 22:31:45
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

kikar in och måste säga att jag fastnat i din blogg, vet inte riktigt varför men den fick mitt intresse - helt klart!

Just därför tänkte jag lägga in dig på blogglovin så detta är inte det sista du hör ifrån mig! ;D

Kram!

2009-01-08 @ 00:42:37
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Anna

Först och främst, grattis till "tröstpriset"! ;)



Just nu gör jag inte mycket i Australien. Tanken var att jag skulle jobba, men det har gått lite si och så med det måste jag erkänna. För ett par veckor sedan var jag ute och gav mitt CV till en herrans massa affärer, men bara två har hört av sig (ett ja, som jag tackade nej till ändå, och ett nej som jag faktiskt fick idag). Jag har bara varit här drygt en månad,och ska stanna ett år (med en mellanresa till Japan, Vietnam och Sverige i maj), så vi får se vad jag hittar på härnäst.



Jag ska göra en "cowboy-kurs" nu i januari, och därefter kanske jag ska jobba på en farm eller något. Hade varit skitkul i alla fall.



Gud vilken lång kommentar det här blev. Hoppas du har det bra där borta i USA, har skummat igenom din blogg lite grann. ;)



Kram Anna



Just nu bor jag hos en jättetrevlig värdfamilj och trivs verkligen med det. Jag var au pair i Spanien förra året, så jag är van vid att bo tillsammans med andra (även om min vandrarhemsvistelse här i Australien inte var någon hit direkt).

2009-01-08 @ 01:00:16
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, jag vet inte riktigt hur jag lyckades få oordning på paragraferna i förra kommentaren, "Gud vilken lång kommentar... Kram Anna" skulle naturligtvis ha kommit sist, haha.

2009-01-08 @ 01:03:29
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Hur är det allmänt att bo i USA då? :)

2009-01-08 @ 01:07:48
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Jennie

låter som en härlig dag :)





svar; förstår att du saknar din hund :(

2009-01-08 @ 08:39:09
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: emelie

i natt drömde jag att du kom hem över en helg. haha jag vet, dumt ^^ men i alla fall, vi hade en hemkomstfest för dig utomhus (!?) oc vi åt massor med mat. usche, jag saknar verkligen dig bruden! kan du inte tjata på din familj där borta att alla ni kommer hit på besök eller något? XD

2009-01-08 @ 10:32:51
Postat av: Anna

Det var ett jobb i en fruktaffär, och när jag pratade med managern sa han att jag måste lära mig allt om frukterna och grönsakerna, tex skillnaden på alla sorters äpplen och alla namnen på allting. Skitjobbigt. Plus att det var mest folk från Nepal som jobbade där, och han sa att tjejerna är typ girl fightiga och killarna skulle komma att hänga efter mig hela tiden. Så jag tackade faktiskt nej till det, även om pengar hade varit bra i och för sig. Dessutom hade han velat ha mig där en längre tid, och då hade jag varit fast i Sydney, vilket jag inte bestämt mig för om jag vill än eller inte.



Jag vet vad du menar med skitinlägg. Jag skriver för mycket ibland, bara för att jag vill berätta för alla där hemma vad jag är med om och så. Jag hade en blogg under min au pair-tid också, och den är full av jättelånga inlägg, men försöker hålla mig kortare den här gången, även om det är svårt. (Vilket även syns i mina kommentarer, haha.)



Oj, stort att åka iväg helt ensam när man bara varit i Danmark innan, om det var så du menade. ;) Jag hade varit ute innan jag åkte till Spanien, dock aldrig ensam. Men jag trivdes bra med det, och nu är jag ju på andra sidan jordklotet helt själv. :)



Kram

2009-01-08 @ 15:28:54
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0