6/10 ingen sol idag inte.

Idag ar det molnigt ute, men det ar inte kallt for det men kvaft. Jag har just jobbat klart min morgontimma genom att gora barnen klara infor skolan, tvattat lite och kakat frukost sjalv.
Jag sitter bara har och gaspar, ar hur trott som helst fast jag har sovit manga timmar i natt, somnade vid halv nio och gick upp kl sju dvs 10,5 timma... Kan man vara for trott for att man sovit for mycket?

Den 4 oktober var det kanelbullensdag hemma i Sverige sa jag baka lite bullar har med, men dock smakade dom inte lika bra som pappas bullar.. och det finns inte parlsocker har i usa :( 'lite besviken'                                                           

Men dom blev goda och jag berattade att man at dem med ett glas kall mjolk.. sa vi tog fram mjolken och det at less fat milk.. sa det smakade bra konstigt ihop med dessa bullar tyckte jag.!            pappa du far se till att det finns nybakade bullar nar jag kommer hem!

Har kommer lite bilder pa vad jag och pojkarna har gjort i mitt art room, vi har tillbringar mycket tid dar inne!

    
Bild. 1 En liten oversikt hur rummet ser ut
Bild. 2 Valar som vi gjort.
Bild. 3 The aquariuom
Bild. 4 Hander


Svar pa inlagg
Marika; Ja du jag trivs fortfarande, visst ar det jobbigt ibland men jag akte inte hit for att fa semester :)

Pappa; Ja du for garna skicka det iaf parlsocker, musik, Stella och popkorn :P BUllarna blev goda men mjolken var varre...

Mona; Nej jag har inte sett riktig mjolk nagonstanns... dom ar knasigt har :P


Nu har jag slutat jobbet for dagen, ska till starbucks och traffa de andra au pairerna kommer bli kul fast lite utanfor ar man ju eftersom jag ar ensam svensk idag, bara massa tyskan som skulle dit. haha men det gar nog bra anda!
Nar jag jobbade nu har jag varit ute med Johan vi gick till Romy och lekte med hennes John, sen gick vi hem och lagade mat och at, sen fixade jag ett bad at  han sen blev det sangen och lasa sagor, manga sadana ok! typ 7 tror jag det blev. :)
Hej da!

Kommentarer
Postat av: Marika

Sant att inget slår PeOs goda kanelbullar, men du gjorde ett försök Johanna!! Klart jag hänger med i Bloggen. Läser som en tok hela tiden!!

Trivs du fortfarande då så allt går bra?

Kramar Marika

2008-10-06 @ 16:24:45
Postat av: Pappa

Haha... jag får väl skicka ett paket pärlsocker, ett recept och några decilitermått... och en bruksanvisning! Hur många Farenheit ska ugnen vara på om den är 250 grader Celcius?

Formeln är väl F=1,8C+32...

2008-10-06 @ 17:46:00
Postat av: Mona P G

Bra kämpat Jojjan....lär amerikanarna att uppskatta mjölk och bullar, du får köpa "riktig" mjölk, det måste ju finnas!!

2008-10-06 @ 19:36:51
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: emelie

men de bullarna ser inte helt fel ut :D nästa steg; chokladbollar ^^

vet du va? du får maila din adress till mig så ska jag skicka ett stort paket med saker till dig så fort jag har sparat ihop pengarna! får bli efter jul som en försenad julklapp eller något :) skriv en önskelista ;)

förresten, jag har problem med att skicka mina kommentarer ibland :s

2008-10-08 @ 08:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0