thanksgivingen

Har kommer berattelsen om thanksgivingdagen har i usa.

Dagen borjade med att jag hade sovmorgon till halv nio, kanndes bra! Nar jag gatt upp och duschat, gjort mig klart dvs sminkat mig och tagit fram de mest passande kladerna som jag skulle ha pa mig sa gick jag upp och at frukost.  Sen kladde jag pa M och J sina vardagsklader, gav dom frukost och gjorde dom klara allt annat an att kla pa finkladerna. Vi gick ner i kallaren och lekte i en timma sen kom Debra och sa att vi skulle till lekparken sa da bar det av ditat, vi lekte dar i nagra timmar for att vara mer exakt sa tror jag det blev tva.. Nar vi var klara med det sa akte vi till Donken och kakade.. Val hemma efter det sa kollade vi pa film och laste lite bocker, jag och barnen var nere i kallaren och lekte lite till blandannat pussla pippi puzzel. Nar klockan borjade narma sig tre sa bad jag pojkarna ga upp och borja byta om. Gissa om jag blev glad nar dom gjorde det pa en gang, kvallen innan hade Bing forsokt ta pa dom for att prova kladerna men det hade itne gatt sa bra... HAHA tur att dom lyssnar pa mig! VI var klara runt halv fyra med allt, sa det var bara att satta sig i bilen och aka till "Farfar o farmor" nar vi kom dit och gar ur bilen kommer det en golden och springen fram till lilla M, shiit tankte jag han ar alergiskt.. Men gissa vad? Inget hande, skont det!! Vi gick in i huset och jag fick mig en rund visning, visserligen inte storre ide eftersom dom kommer bli grannar med oss inom en snar framtid. Jag gillade huset mycket fint. Bordet var jatte fint dukat och det sag jatte mysigt ut. (vilket det ocksa var) Det ringde pa dorren igen, och in kommer alla sma sota kusiner :) har traffat dom ganska mycket innan sa det var som om jag var deras kusin pa riktigt alla pratade och hade kul. innan maten var serverad av Carmen, var man tvungen att be en bordsbon, haha jag forsokte hanga med men arligt ar jag itne sa bra pa att minnas boner pa engelska...(debra berattade innan hur den gick men minns inte ett ore av det..) , sen var det bara att borja atandet..Det fanns blandannat, kalkon, kalsallad, nagon sorja jag inte kan namnet pa och till efterratt blev det pumpapaj MUmS det smakar som pepparkakor :D wiie
Nar maten var klar sa gick vi ner i kallaren och kollade pa fotboll, fast inte den dar riktiga fortbollen utan den andra.... sen leka lite med alla kusiner och typ bara flyta runt.
Det roligaste var att alla i tur och ordning fragade mig om vi firade detta i sverige ok. Hah har nog aldrig svarat pa samma fraga sa manga ganger i mitt liv forut.

Sen akte vi hem runt sex-halv sju, bara att bada barnen och lasa sen sova for oss alla...

Dar har ni hela dagen i varanda bit, hoppas ni blev nojda! :D

Sen

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Morron, iallafall för mig!

Vilken tur du haft med värdfamilj! och vilken tur DOM har haft som fått dig. Det är så roligt att gå in här och kolla vad som händer dig och lära sig nya grejer om livet där borta.

Ha en underbar dag ;)

kram på dig

2008-12-03 @ 06:44:05
URL: http://jumjumokanel.bloggagratis.se
Postat av: emelie

har nog hört att man äter något som heter cranberrysauce på thanksgiving, kan det ha varit sörjans namn? ;) låter helmysigt hela grejen, och va nyfiken man blev på pumpapaj :D

2008-12-03 @ 20:53:35
Postat av: Farmor

Hej!

Det var roligt att få veta om Thanksgiving. Undrar hur julen blir. Du får uppleva mycket! Bra!

Ha det bra och en kram från farmor.

2008-12-03 @ 21:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0