3/12 - jobbig dag

Idag jobbade jag en timma pa morgonen genom att fixa M infor skolan, sen tvatta, vek klader, fixa sangarna och kakade frukost sen sitta vid datorn nagra timmar... efter det blev det julklappar att inforskaffa, det gick jatte bra men har nagra kvar som inte var sa himla latt.. Dagen var som jag skrev dar uppe rent ut sagt skit jobbig!! borjade grata flera ganger, uurs det ar sa jobbigt, nu grater jag igen... saker mina smasyskon ja arligt hela hogen!! nar jag kommer hem ska jag krama sonder alla!! pa bussen in till shoppingcentret fick jag en minnes bild av mina systrar My och Disa nar vi sov sjalva nere i tords lagenhet, det var sa mysigt att ha en systerkvall da jag fick gora allt med dom.. Vi gjorde middag ihop, laste nattsagor och lag i sangen och bara gosade... Nu vill jag hem!! Jag undrar om dom anns vet att jag ar har... sen saknar jag MIcael ok, det dar med syskon karlek ar nagot vi ar bra pa han o ja, allt harg jag saknar det jatte mycket..alla goa stunder med Karolina och Elsa ar oforglomliga vill bara vakna upp i morgon i min sang hemma i Karlsborg, ga upp ata med hela familjen och ha roligt skratta och ha det som vanligt..  Fick nastan lite panik, smsa Mona o det stod lite saker i smset men sjalva budskapet var mera RING MIG JAG VILL PRATA MED NAGON! men hon var pa mote men det gjorde inget for jag pratade med pappa ist.. det var skont, men vill fortfarande hem denna dag MEN i morgon kommer ajg inte minnas denna dag och dess handelser.. (forutom att bankkortet ar lite tunnare) for igentligen vill jag inte hem, eller jo men inte an pa 10 manader!
Men iaf jag handlade idag. kan ju avsloja lite iallafall vet inte an om jag ska skicka det eller ha det kvar hos mig och sen aka till dom nar jag kommer hem.. kopte 5 trojor till sma tjejerna som ar varkligen jatte fina! kopte mig ett par mjukisstovlar eller vad det ar som toflor jatte skona., kopte givetvis ett stampelsatt till scrapbookingen. resten ska jag nog inte skriva om.

Nar jag var klar akte jag hem och jobbade lite, och nu sitter jag har.

Sa nu ser ni att jag har hemlangtan och sakar som abra sjutton!!! (L)

Kommentarer
Postat av: Frida

Men hua, lät lite jobbigt :S Men, man kommer ju i såna där svackor ibland, men som tur är så kommer man över dom :) Och av dina syskon får du ju gjädjas av i massa många år sedan ;)

2008-12-04 @ 03:18:00
Postat av: Mona P G

Ja som du säger, i morgon är en ny dag, och jag tycker du är duktig som kan tänka positivt ändå! Men man måste få vara ledsen och sakna, HUR skulle vi känna oss annars...om du inte saknar oss ngt! Vi saknar dig oxå det vet du...men livet rusar på i 170 så vips är det oktober och du ska åka hem igen, och säkert med väldigt blandade känslor då oxå! Njut nu av att vara i USA och oss hinner du med när du kommer hem!

Bra att pappa kunde ringa dig, jag fick när jag kom hem en guidad tur via datorn på Tyson Corner ;-). Micis och pappa var inne på datorn oxå och Micis hittade massor med skitsnygga tröjor! BRA VA!

Nu ska jag jobba, är ju i köket i 14 dagar, pu vilket slit. Inte kul alls men det funkar. På söndag är det kröning av Lucian, det blev ju Ida! Men många många som röstat på Karolina så jag undrar hur många röster det skiljde...

Nope dax att åka till jobbet, Nyx löper så här är det kul, Chilie spyr i Micis säng typ en gång om dagen för att han inte vill äta, Valparna är galna, massor med läxor att förhöra och Fredric söker jobb både här och där, han är grymt sugen på Norge, få se om det blir så. Yngve har övningskört 1:a gången och tro det eller ej, men Skövde står kvar!



Har ni börjat pynta ännu?



Vink, pözz och kram...vi hörs ngn dag!



I dag ska jag klippa Currie och Sunnie!

2008-12-04 @ 07:37:02
URL: http://www.dreamsinred.se
Postat av: Marika

Lill skrutt Johanna!! Du är så duktig som fixar detta. Klart du längtar hem ibland & det måste vara skitjobbigt. Men som Mona skriver familjen tok i Karlsborg finns ju kvar ler

Jag finns oxå kvar & vad du ska bli glad när du kommer hem & får träffa mig! Hahahahahaha

Imorgon ska jag bada & föna Victoria för att åka till Karlsborg så Mona kan klippa henne. Jag & Monica ska till Stockholm i helgen & ställa Victoria, Iza & Härbert! Ska bli kul!!

Basisten i Asta mår ganska oki, han ringde häromdagen & ville repa. Skönt!!!

Många stora kramar & pözzar till dig Johanna & hit kan du oxå skicka MASSOR av julklappar!!!!

2008-12-04 @ 07:47:21
Postat av: Mormor

Jaa, du det vore väl konstigt om du inte hade hemlängtan nån gång då och då men det kommer en morgondag och då skall du se att det har gått över lite grann.Har precis avslutat ett bak med mjuka kakor. Får nog göra en omgång till till jul. Har inte du bakat något mer än??

Här är det blaskigt och lite, lite snö, men det kan man vara utan.Har skickat en julklapp till dig, lite men välment du får mer när du fyller år. Mona har som du ser ovan fullt upp så jag fick hjälpa henne med en Janssons i går för dom skulle ha knytkalas någon stans i Mariestad vet ej var. Det gick bra var tydligen godkänd det känns bra.

Vi var med Eric på hockeymatch i söndags och det gick inte så bra, 18-2 förlorade dom med men dom är lika glada för det, som tur är.

Försök fortsätta att tänka positivt så skall du se

att tiden går med racerfart och snart är det oktober.

Kramar från mig och morfar.

2008-12-04 @ 10:03:52
Postat av: emelie

jävla usa! hah nämen ärligt, jag saknar sönder dig! har ju en kompis som även hon har en av sina bästa vänner ute på vift i världen, den kompisen kommer iaf hem nu till jul, det gör inte du :( men det förstår jag iofs. maffigt med en jul i usa, plus att du sparar in de pengarna. jag tror som så att tiden kommer gå skitsnabbt, till ungefär början av september för då kommer dagarna släpa sig fram tills dess vi kan ses igen! och om du bestämmer dig för att stanna i ett helt år till därborta så kommer jag fan och hämtar dig ;)

det jag saknar allra allra mest med dig är de sjuka skrattanfallen jag kan få med dig, och bara ligga i en hög och kippa efter luft, hoho! eller tjockisrycken vi får! du minns väl typ den gången vi fick för oss att GÅ till ica för att köpa massa godis och chips? en fet godispåse, en chipspåse och en popcornpåse. sen orkade vi inte mer lagom till sibylla ocvh stannade och köpte pommes haha! och det ännu dummare, lagom till campingen orkade vi inte heller mer, ställer oss och väntar på bussen i en kvart, bussen komemr inte och vi går hem till slut XD längsta promenaden ever. förresten, jag har skaffat blogg nu, har länkat den :) pusspårej <33

2008-12-05 @ 14:26:10
URL: http://afairytaleonsale.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0